Portfolio

DeuxM | Interiors

Logo | Illustratie | Verpakking | Huisstijl | Website

Voor dit interieurproject lag de focus op samenhang, waarbij het logo, de brochure, de verpakking en de website in samenspraak met de klant werden gecreëerd. Het resultaat is een stijlvol ontwerp dat een specifieke doelgroep aanspreekt. De consistentie van de cohesie strekt zich ook uit tot het verhaal op sociale media.

BelOrta | Flavour tomaten

Logo | Illustratie | Verpakking | Huisstijl

Met trots presenteren wij dit project voor één van Europa's grootste spelers in Groenten & Fruit: BelOrta België. Een color & art-uitdaging als geen ander. Elke teler had individueel een eigen zeer herkenbaar kleurenpallet en design nodig zonder daarbij de nieuwe ontworpen huisstijl uit het oog te verliezen. Elk product staat op zichzelf sterk en maakt nieuwsgierig naar meer, maar ook samen vormen ze een krachtig cohesief geheel.

Belinda Macdonald | The Australian Chef

Logo | Verpakking | Huisstijl | Website

Absoluut één van onze favoriete brandingprojecten. Logo-ontwerp gevolgd door het ontwerpen van de luxe cookie verpakking (ballotin + sleeve) voor de eerste batch zelfgemaakte koekjes, B2C-productfolder op basis van hoogwaardige fotografie, designer draagtas, Belinda's persoonlijke styling met daarbovenop een inspirerende website die de essentie weergeeft van Belinda Macdonald, the favorite Aussie van België.

Ruben Monkerhey | Verzekeringen

Logo | Huisstijl | Website

Voor dit verzekeringskantoor - Ruben Monkerhey Verzekeringen - ontwierpen we een tijdloze huisstijl samen met een klassiek logo en avatar. Het kleurenpalet is stijlvol en tijdloos, benaderd vanuit een no-nonsense aanpak.

Silix Actiflex | Soepel bewegen

Logo | Huisstijl | Verpakking | (Online) Marketing

Het Silix merk is in constant evolutie. Met de lancering van het recentste product, volledig ontworpen door de cOhesie, kozen we voor een meer gesofisticeerde stijl. Alhoewel we nog steeds kleur gebruiken om de verschillende producten te definiëren, gaan we dit iets subtieler aanpakken. Silix profileert zich ook meer online, zodat we naast de brochures, rollups, B2B informatie folders ook een uitgebreide banner campagne konden uitwerken.

Labotix | Voedingssupplementen

Logo | Huisstijl | Verpakking | Marketing

Labotix is de luxe tak van het merk Natural Energy, het neusje van de zalm. Een stijlvolle verpakking was aan de orde met een subtiele link naar het Natural Energy gamma. De verfijning van het Natural energy logo in combinatie met een strak kleurenpalet en koperdruk zorgen voor de elegante uitstraling wat intuïtief aangeeft dat dit over een luxeproduct gaat.

Lyndiwng | Creatief therapeut

Logo | Huisstijl

Creativiteit staat bij dit concept centraal. Tina Rombaux, een creatief therapeut, had onze hulp nodig om een logo te ontwikkelen dat haar praktijk vertegenwoordigt. De nadruk ligt op haar persoonlijke creatieve aanpak, essentieel in haar werk. Samen kozen we een schilderij, haar eigen creatie, en vormden dit op tot een logo met respect voor het originele kunstwerk; best een uitdaging om eerlijk te zijn! Het logo heeft alle moderne vereisten, samen met een monochrome avatar waarmee LyndWing online aan de slag kan, met alle vereisten voor sociale media en website zonder verlies van stijl en concept.

BelOrta | Braambessen

Logo | Verpakking

Deze Sweet Royalla by BelOrta braambessen van topkwaliteit kwamen ons kantoor binnen op zoek naar een passende high-end verpakking. Ontwerpen voor BelOrta, één van Europa's belangrijkste speler in groenten en fruit is altijd een uitdaging.

Natural Energy | Voedingssupplementen

Logo | Huisstijl | Website | Marketing

Hoe breng je wetenshap en natuur samen in een visueel beeld zonder af te stoten? Geen idee, wel de cOhesie slaagde erin om deze 2 tegenovergestelde krachten op een dynamische wijze met elkaar te verwikkelen. Natural energy vertegenwoordigd een gamma artikelen dat gebaseerd is op een grondig wetenschappelijk onderzoek van de natuur. Een uitdaging op maat van de cOhesie!

Angels' Share | Wiskey & Gin

Branding | Logo | Huisstijl | Verpakking | Marketing | Website | Etalage

Een passie voor Whiskey & Gin ligt aan de basis van dit mooi project. We kregen “carte blanche” van Delly Vrebos om een volledige branding voor Angels’share uit te werken. We gaven hierbij vorm aan zijn passie. Uit zijn verhalen distilleerden we het logo en de bijhorende huisstijl. De labels voor zijn eigen brand van Whiskey & gin werden de kers op de taart naast de website, de prijs labels, de autobranding, de etalage, de openingsuitnodiging, de cadeaubon, de stickers, de social media,... We werken strategisch, visueel om tot een geheel te komen die aantrekt en respect heeft voor de klant en het imago dat hij wil uitstralen.

CEVI Group | CEVI | Think Local Act Digital

logo | Corporate identity

Cevi & Logins zijn grote speler op de Vlaamse IT-markt, gespecialiseerd in het bouwen van moderne en betrouwbare informaticasystemen. De cOhesie blies een nieuwe wind door deze bedrijven met de ontwikkeling van krachtige logo’s die de link met informatietechnologie en creatief denken verenigen op een intuïtieve manier. De volledige huisstijl werd uitgewerkt van visitekaart tot powerpoint. Subtiele visuele koppelingen met het overkoepelend bedrijf CEVI group en de NRB group lopen feilloos over in de verschillende elementen van de huisstijl.

CEVI Group | Siggis | Spatial Intelligence

logo | Corporate identity

SIGGIS NV is een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in de integratie, ontwikkeling, opleiding en ondersteuning van geografische informatiesystemen (GIS). SIGGIS staat voor “Spatial Intelligence Genuine & Generic IT Solutions”. Een logo dat intuïtief de juiste klemtoon legt en zonder een woord uitleg in de juiste richting aanwijst met een volledige corporate identity ter ondersteuning. De volledige huisstijl werd uitgewerkt van visitekaart tot powerpoint. Subtiele visuele koppelingen met het overkoepelend bedrijf CEVI group en de NRB group lopen feilloos over in de verschillende elementen van de huisstijl.

CEVI Group | Logins | Think Local Act Digital

logo | Corporate identity

Logins & Cevi zijn grote speler op de Vlaamse IT-markt, gespecialiseerd in het bouwen van moderne en betrouwbare informaticasystemen. De cOhesie blies een nieuwe wind door deze bedrijven met de ontwikkeling van krachtige logo’s die de link met informatietechnologie en creatief denken verenigen op een intuïtieve manier. De volledige huisstijl werd uitgewerkt van visitekaart tot powerpoint. Subtiele visuele koppelingen met het overkoepelend bedrijf CEVI group en de NRB group lopen feilloos over in de verschillende elementen van de huisstijl.

Agna Maertens | Floral Designer

Logo | huisstijl | website

Agna Maertens is een gepassioneerde Floral designer en dat is zacht uitgedrukt. Haar intuïtieve passie voor kleur gebonden aan haar artistieke persoon vormde voor de cOhesie een ware uitdaging. In nauwe samenwerking creëerden we zowel logo, huisstijl als website.

Silix | Organisch Silicium

Logo | Huisstijl | Verpakking | Marketing

Een logo ontwerpen voor een voedingssupplement op basis van organisch silicium. Een look en feel dat gender immuun is. Een nieuw product dat in de apotheek de ogen uitsteekt zonder in het goedkoop te vervallen. Een fles waar je gewoon niet aan voorbij kan lopen. Een marketing concept dat alle doelgroepen aanspreekt. Een ingewikkeld technische formule vertalen naar een duidelijke indicatie. Dit is het Silix branding concept.

West Invest | Projectontwikkeling | Knokke

Logo | huisstijl | website

Het projectontwikkelingsbedrijf West Invest uit Knokke was toe aan een nieuwe profilering in lijn met het hoogdravende kwaliteits werk waar ze voor staan. Het dochterbedrijf van akr zocht naar een aparte gestalte met toch een link naar het hoofdbedrijf via de kleur oranje. De look is strak en hedendaags volledig in lijn met hun werk.

akr | Projectontwikkeling | Knokke

Logo | huisstijl | website

Akr staat voor dakopbouw, nieuwbouw en renovaties van extreem hoge kwaliteit. Aan de basis van dit bedrijf ligt een berg ervaring. De constructie lijnen verwikkelt in de logonaam verwijzen naar deze ervaring. Naar een potlood grijpen om een snelle schets te maken en aansluitend een sublieme oplossing uittekenen gecombineerd met de nodige hedendaagse kennis om alles in goede bannen te lijden dat is akr. Een passend logo en huisstijl.

DGPharma | Voedingssupplementen

Logo | Huisstijl | Verpakkingen | Marketing

Naast de huisstijl, herbekeek de cOhesie eveneens het volledig gamma. Elke verpakking werd onder de loep genomen en in de nieuwe look gegoten. Flacons, flessen, tubes en dozen. Ook het functionele aspect werd in nauwe samenwerking met DGPharma geoptimaliseerd zodat gebruiksaanwijzing gemakkelijk vindbaar zijn voor de consument. Leesbaarheid en duidelijkheid primeren.

Bioradix | natuurlijke voedingssupplementen

Huisstijl | Verpakkingen | Marketing

Re-branding van verpakkingen is zonder meer een cOhesie specialiteit. De producten herschikken binnen specifieke categorieën en zinvol koppelen aan de kleurcodes. Het kleurenpalet uitwerken in harmonie met de nagestreefde look en feel van het Bioradix gamma. Een geslaagde uitdaging!

De Twijfelaar | Sfeerbistro

Logo | Huisstijl | Menukaarten

Zachte rebranding van een buitengewoon sfeerbistro. Logo en huisstijl en wijnkaart kregen een frisse beurt in lijn met de creatieve drijfkrachten achter de schermen van de Twijfelaar. Herkenbaarheid behouden was essentieel.

Natural Energy | Voedingssupplementen

Logo | Huisstijl | Website | Marketing

Hoe breng je wetenshap en natuur samen in een visueel beeld zonder af te stoten? Geen idee, wel de cOhesie slaagde erin om deze 2 tegenovergestelde krachten op een dynamische wijze met elkaar te verwikkelen. Natural energy vertegenwoordigd een gamma artikelen dat gebaseerd is op een grondig wetenschappelijk onderzoek van de natuur. Een uitdaging op maat van de cOhesie!

Shoe Recrafting | schoenmaker

Logo | Huisstijl | Website

Shoerecrafting staat voor luxueuze artikelen van topkwaliteit met de absolute nadruk op herenschoenen zoals ze een eeuw geleden ambachtelijk tot stand kwamen. Het is vanuit dit uitgangspunt dat we shoerecrafting onder de loep hebben genomen en een logo en huisstijl met de juiste uitstraling ontwierpen. Hoge kwaliteits drukwerk met een koper accent zorgt voor een stijlvolle afwerking.

DeWitte MG | Metaal & Glas

Re-branding | Logo | Huisstijl | Website

Ricky Dewitte, Metaal en Glas constructies, een gevestigde waarde in Brugge en omstreken, had nood aan een eigentijdse look & feel. Het logo en de huisstijl werden opgefrist. Dit stevig bedrijf met gekende naam wilde niet teveel afstappen van zijn reeds gekend logo, maar wilden toch moderniseren. Naast het logo werden ook de huisstijl en de webstek vol enthousiasme aangepakt.

Laboratoire Artisanal | Voedingssuplementen

Branding | Logo | Huisstijl | Verpakking | marketing | Website

Als je van nul kan starten zoals met een lege canvas, met een sterk team dat perfect weet wat ze wil en waar ze naartoe gaat maar je voldoende ruimte laat om je ervaring en creativiteit in te passen, zo is “LabArt” ontstaan, de Laboratoire Artisanal. Van logo naar etiket, langs naamkaart en algemene folder tot B2B website met uitgebreide klantzone. We creëerden het volledig imago voor dit nieuwe merk van voedingssupplementen voor en door apothekers gemaakt. Uitgangspunt: sterke branding.

Gruuthuus Kelder [Novotel Gent] | Feestzaal

Logo | Huisstijl | Re-branding

In de kelder van Novotel Gent bevindt zich de Gruuthuus kelder, een vergader en feestzaal daterend uit de 14e eeuw. In lijn met deze unieke locatie ontwierp de cOhesie een logo en bijhorende huisstijl dat zowel klassiek als modern combineert. De locatie is stijlvol maar de invulling van de zaal is zowel op functioneel vlak als culinair volledig mee met zijn tijd.